اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۳

چاه های طلا جزیره قشم

چاه های طلا جزیره قشم یکی از جاذبه ها دیدنی این مکان فوق العاده است.

برای آشنایی با این مکان همراه تور قشم باشید.

چاه های طلا جزیره قشم

چاه های تل آب یا طلا جزیره قشم

در ۷۰ کیلومتری جزیره زیبای قشم چاه های تل آب یا همان طلا وجود دارند که به عنوان یکی از جاذبه های قشم است که افراد بسیاری را به سمت خود جذب کرده است.

محل این چاه ها روستای لافت است که در واقع خانه های بسیاری از روستایی‌ها میباشد.برای این چاه های این فوق العاده باید به روستای لافت بروید و به قلعه نادری بروید،در کنار این قلعه تاریخی این چاه ها وجود دارند.این چاه ها درواقع در زمان هخامنشیان برای ذخیره آب مورد استفاده قرار میگرفت.

مردم این جزیره در میان سینگ های سخت چاه هایی را به زحمت ایجاد کرده اند تا آب را جمع آوری کند،نحوه عملکرد این چاه ها به گونه ای است که توسط سنگ مرجانی آب ها به سمت گودال ها روانه میشوند.

این مکان علاوه بر مکان تاریخی یک آثار باستانی نیز به حساب میاید که مربوط به قرن ۱۷ است.تعداد این چاه ها ۳۶۵ تا میباشد که اندازه تعداد روزهای سال میباشد و مردم هرروز یکی از درهای این چاه را باز میکردند و آب آنرا استفاده میکردند.

در قسمت بالایی این چاه ها میتوانید از ۲ اثر تاریخی برج دیدنه بانی که بازمانده قرن ۱۷ است بازدید کنید.بادگیرهای خانه های روستای لافت که در ۲ جهت هستند نیز بسیار جذاب برای افراد بازدید کننده میباشد.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *