اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

جراحی انحراف بینی

جراحی انحراف بینی

جراحی انحراف بینی

روی بینی افراد تیغه ای وجود دارد که دو مجرای بینی را از یکدیگر جدا می کند و متشکل از غضروف و استخوان می باشد. زمانی که نام انحراف بینی می آید، منظور همین تیغه ی بینی می باشد. انحراف بینی زمانی به وجود می آید که این تیغه به یک طرف متمایل شده باشد. این مشکل می تواند از زمان تولد با افراد باشد و یا اینکه در اثر ضربه و تصادف به وجود آید.

افرادی که با این مشکل مواجه هستند، ممکن است مشکلات تنفسی، خونریزی، درد، ظاهری بد و … را به همراه داشته باشند. به همین سبب جراحی انحراف بینی می تواند برای آن ها چاره ساز باشد و مشکلات آن ها را حل کند. سپتوپلاستی نام پزشکی جراحی انحراف بینی می باشد. با این جراحی فرد می تواند به راحتی تنفس کند و ظاهر بد آن را از بین ببرد زیرا ممکن است در برخی از موارد یکی از دو سوراخ بینی بزرگتر و یا کوچکتر باشد.

جراحی انحراف بینی

بینی های پهن چه ویژگی هایی دارند؟

پوست و مدل بینی در افراد با یکدیگر متفاوت است. به همین سبب جراحی و زیباسازی آن ها نیز با یکدیگر تفاوت دارد. برخی از بینی ها گوشتی و برخی دیگر استخوانی هستند. اگر بینی پوستی نازک داشته باشد، می توان آن را استخوانی نامید و اگر پوست بینی ضخیم باشد، آن را گوشتی می نامند. بینی های گوشتی با پوست ضخیم و غضروفی را می توان بینی های پهن نیز نامید. این بینی ها نوک پهنی دارند و می توان با عمل های بینی، مشکلات آن ها را حل کرد.

بسیاری از افراد برای اطلاع از نوع بینی خود می خواهند بدانند بینی های پهن چه ویژگی هایی دارند . از مهم ترین ویژگی های بینی های پهن می توان به نوک بینی پهن، پوست ضخیم بینی،ضعف غضروف های بینی، برجستگی های پره بینی و … اشاره کرد.

برای جراحی بینی های پهن حتما باید به متخصصان و افراد با تجربه در این کار مراجعه کنید. زیرا جراح باید بتواند بدون بروز مشکلات تنفسی و … سایز بینی شما را کاهش دهد و ظاهرگوشتی و بزرگ آن را کوچک کند. علاوه بر آن شما باید معقولانه به قضیه نگاه کنید و بدانید که با یک عمل جراحی نمی توانید بینی گوشتی و پهن را تبدیل به بینی عروسکی و فانتزی کنید. این نگاه می تواند انتظار شما را کاهش دهد و رضایت بیشتری از عمل خود داشته باشید.

مصرف الکل و دخانیات بعد از جراحی انحراف بینی

در نظر داشته باشید که مراقبت های ویژه بعد از عمل انحراف بینی می تواند به فرم بهتر و روند سریع تر بهبود کمک کند. به طور مثال مصرف سیگار و الکل بعد از عمل بینی برای شما بسیار مضر است. طبق تحقیقات انجام شده در این زمینه می توان با قطعیت بیان کرد که مصرف نوشیدنی های الکلی و مصرف دخانیات روند بهبود بینی شما را کاهش می دهد. حتی ممکن است باعث بد فرم شدن بینی شما شود.  به همین سبب تاکید بسیاری شده است که حتما بعد از عمل انحراف بینی حداقل تا چند ماه از دخانیات و مشروبات الکلی دوری کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *